De War for Talent win je met social media


Door Thijs Wostyn

Wanneer onze economie op volle toeren draait, dan zijn er meer kwalitatieve medewerkers nodig. Helaas is het niet evident om in 1-2-3 de geschikte werknemer te vinden. Zeker niet door de ‘war for talent’, waarbij er steeds vaker in dezelfde poules gezocht wordt naar de juiste werknemer. Daarom geven we je in dit artikel graag wat advies over hoe je je beter kan bewapenen in deze keiharde strijd.


Employer Branding en Job Marketing

Een tijdje geleden kwam een Marketing Manager nauwelijks in contact met de HR-afdeling. De marketingspecialisten richtten zich vooral op verkoop, terwijl mensen uit HR nauw in contact stonden met rekruteringskantoren, headhunters etc. De dag van vandaag is dit compleet geëvolueerd, nu zitten de twee afdelingen vaak samen en proberen ze samen in te zetten op Employer Branding en Job Marketing. Maar wat is dit juist?

Employer Branding: als bedrijf heb je een set van waarden en een duidelijke missie/visie die je continu in de kijker wil zetten. Tijdsduur: zolang je onderneming bestaat. Job Marketing: heb je een concrete vacature? Dan wil je deze communiceren met een focus op directe conversie, namelijk: kwalitatieve sollicitanten.

Tijdsduur:hoe sterker de Employer Branding, hoe hoger de kwaliteit van de Job Marketingacties.


Wist je dat je de bovenstaande grafiek ook perfect kan toepassen op marketing vlak? Bij de langetermijnvisie maak je gebruik van content marketing (i.p.v. Employer Branding), voor een specifieke conversie maak je gebruik van campagnes (i.p.v. Job Marketing). Uiteindelijk is het de kunst om op beide vlakken (sales en HR) een goede wisselwerking te hebben.


Het driestappenmodel

Het spreekt voor zich dat je een potentiële sollicitant niet in 1-2-3 kan overtuigen. Daarom is het van cruciaal belang om de communicatie “zo interessant mogelijk” te maken voor de uitgekozen doelgroep. Zo vormt het onderstaand model vaak een duidelijk leidraad in onze strategieën:

Kortom: topics genoeg om over te communiceren. Wil je dit plan liever samen met echte experts opstellen? Laat ons dan vrijblijvend een gesprek inplannen.


up next:

Gebruik Tracking Pixels voor een sterke doelgroep


Sowieso is de volgende situatie heel herkenbaar: je bezoekt een bepaalde website en kort daarna krijg je enkele advertenties van het desbetreffende merk te zien. Benieuwd hoe dit werkt? In dit blogartikel leggen we uit hoe dit precies in zijn werk gaat.


Lees meer

Inzetten op eigen Instagram Stickers met je bedrijf


Met Social Taco houden we ervan om op social media uit te pakken met de nieuwste trends en technologieën. Zo ontwikkelden we recent een eigen 3D-object voor Bling-King Carwash. Daarnaast zijn we bijvoorbeeld ook meer en meer aan het inzetten op gepersonaliseerde Instagram Stickers. We horen je al denken: “wat...


LEES MEER

ARE YOU READY?

Wij helpen jou uitblinken
via social media!


CONTACT