Door een terugkerende focus op specifieke niche-instrumenten kroont De Appelvink zich als hét cultuurhuis van West-Vlaanderen. Tijdens maandelijkse concerten worden de vreemde vogels onder de muziekinstrumenten belicht op de meest pittoreske locaties.
Als nieuw concept is het vaak een uitdaging om op korte tijd veel naamsbekendheid te krijgen, zeker wanneer je met een specifiek doelpubliek zit. Het bepalen van de juiste tone-of-voice in combinatie met een duidelijke grafische stijl is hierbij enorm belangrijk.
De focus voor De Appelvink lag vooral op authentieke content marketing. Het was bijzonder belangrijk om de sfeerbeleving van deze unieke evenementen op de juiste manier uit te stralen op social media. Deze berichten werden via social media advertising getoond aan de juiste doelgroep(en).
De naamsbekendheid van de De Appelvink schoot als een komeet omhoog. Dit zagen we duidelijk aan het aantal kwalitatieve volgers op Facebook en Instagram. Na enkele weken konden we deze volgers overtuigen om zich in te schrijven voor een van de vele unieke evenementen.