Schrijf je nu in voor onze aankomende ontbijtsessie: Storytelling op social media.

Compagnie Het Zoute

Real Estate Development


Compagnie Het Zoute is al meer dan 115 jaar een referentie in Knokke voor projecten met aandacht voor wooncomfort binnen én buiten de woning. Als vastgoedprojectontwikkelaar actief op de Belgische, Franse en Nederlandse markt transformeren ze toplocaties tot prachtige woonplekken.

De uitdaging


Ieder jaar komt Knokke opnieuw tot bloei, met papieren strandbloemen die op het zand in diverse kleuren, vormen en maten ontluiken. Dit typisch Belgisch fenomeen is inmiddels een waardevol stukje Vlaams erfgoed geworden. Als lokaal initiatief besloot Compagnie Het Zoute hierop voort te bouwen en lanceerde ze het allereerste Zoute Beach Flower Festival, gehouden op het prachtige Albertstrand. Om dit unieke evenement onder de aandacht te brengen en deelnemers aan te trekken, vertrouwde Compagnie Het Zoute op onze expertise.

De aanpak


Een cruciaal aspect van content marketing is storytelling. En zeker wanneer het een traditie betreft die doorheen generaties gedragen wordt. Het zijn immers deze ouders die ooit zelf als kind op het strand een bloemenboetiek uitbaatten, die we willen bereiken. Een erfgoed van betekenis, nu doorgegeven aan hun eigen kinderen. Naast het highlighten van het historische aspect, voorzien we inspirerende content rond het maken van papieren bloemen en de vele partners van het evenement.

De resultaten


Het resultaat was een succesvolle eerste editie van het Zoute Beach Flower Festival. Het volledige Albertstrand floreerde met maar liefst 150 bloemenkraampjes, de opkomst was dus massaal . Als afsluiter maakten Burgemeester Piet De Groote van Knokke-Heist en CEO Joris Vrielynck van Compagnie het Zoute de allereerste Belgische kampioenen strandbloemen maken bekend.

up next:

Alex Dewulf Vastgoed

REAL ESTATE

Panorama Vastgoed

VASTGOED

Beeuwsaert Construct

BOUW

ARE YOU READY?

Wij helpen jou uitblinken
via social media!


CONTACT