ZNA – ZiekenhuisNetwerk Antwerpen – is de grootste organisatie binnen de gezondheidszorg in België. Hun missie bestaat uit het dagelijks aanbieden van toegankelijke en kwalitatieve zorg.
Als ziekenhuisorganisatie is een evenwichtig personeelsbestand van cruciaal belang. En net daar knelde het schoentje de laatste jaren bij ZNA: te veel openstaande vacatures in verschillende departementen. Hoewel er in het verleden al heel wat inspanningen werden geleverd, brachten deze campagnes nooit voldoende kwalitatieve sollicitanten op.
Na enkel intensieve workshops creëerden we een duidelijk stappenplan: “Welke functies staan er momenteel open?” “Hoe kunnen we deze personen het best bereiken? “Welke visuals zullen we gebruiken?”. Op basis van deze input stelden we een Social Media Strategie samen die ons telkens een duidelijke houvast gaf.
Dankzij krachtige Social Media Advertising stroomden de eerste sollicitaties al snel binnen. Hierdoor kregen we steeds meer tijd en vertrouwen om de campagnes nóg beter te maken. Na verloop van tijd konden we ons succesrecept zelfs gemakkelijk toepassen op nieuwe vacatures of bv. op een jobmarkt, waardoor vrijwel iedere Social Media Campagne een schot in de roos was.
" Social Taco kan zeer snel schakelen bij nieuwe vacatures. "
Anouk Eliaerts, communicatiemedewerker